עורך דין נזיקין
שתף בפייסבוק
שתף בטוויטר
שתף בפינטרסט

מנהל כספים במיקור חוץ – למי זה מתאים?

פעמים רבות חברות שונות זקוקות למנהל כספים במיקור חוץ, שינהל את הכספים והחשבונות שלהן מסיבות שונות. המאמר יתאר מהן הסיבות בגינן חברות נזקקות למנהל מיקור חוץ ולמי זה מתאים.

אילו חברות זקוקות לניהול כספים במיקור חוץ?

בבתי עסק וחברות ישנם מקרים בהם מנהל הכספים של החברה נעדר או שתפקודו לקוי. שתי הסיבות הללו יכולות להשפיע על תפקוד החברה, בין אם היא חברה קטנה ובין אם חברה בינונית או גדולה. במצב של ניהול כספי לא תקין, הארגון חשוף למעשה לסכנה. כל חברה גדולה או עסק קטן אינם יכולים להתנהל ללא חשב שכר או מנהל כספים איכותי. מישהו צריך לחשב את משכורות העובדים, לחשב הכנסות והוצאות, להוציא חשבוניות וכיוצא בזה. לפיכך, במקרים בהם תפקיד כזה אינו מאויש בחברה כלשהי, או שמאויש חלקית, החברה תזדקק לגוף חיצוני שיעשה עבורה את השירות.

תפקידו של מנהל כספים חיצוני

מנהל כספים במיקור חיצוני הוא למעשה רואה חשבון שמעניק שירות חיצוני לחברות ולבתי עסק שונים. הוא גם מסייע לבנות תכנית כלכלית ויעילה לחברה, מגיש חוות דעת אקטוארית לחברות ומעניק ייעוץ כלכלי. כלומר, מבחינה אקטוארית הוא יכול לבצע אומדן שווי של חברה, להעריך את תיקי ההשקעות שלה, את תזרים המזומנים וההכנסות העתידיות שלה. בנוסף, הוא מגיש חוות דעת כלכלית לבית משפט במידה והחברה נמצאת בתהליך של פשיטת רגל או בעת הליך משפטי אחר.

את המיקור החיצוני עושה מנהל הכספים באמצעות בחינת המבנה הארגוני של החברה ושיטות העבודה שלה. הוא בוחן את התפקידים, הסמכויות והיחסים בין ההיררכיות של הארגון על מנת למזער תקלות וסיכונים. כל ההתנהלות הקשורה לכספים עוברת למערכת ממוחשבת, המותאמת לפעילות החברה ולצרכים שלה. ככל שהחברה תשתף פעולה, כך ניתן יהיה לסייע לה ולשפר את התייעלותה והתייעלות מחלקת הכספים שלה. כאמור, החברה יכולה להיעזר במנהל הכספים החיצוני גם כדי לאמוד את שווי החברה.

אומדן שווי חברה

אומדן שווי חברה נעשה באמצעות כלים סטטיסטיים ומקצועיים, שבהם התמחה האקטואר או מנהל הכספים. במידה וחברה מעוניינת להתמזג עם חברה אחרת או למכור את העסק, או להשקיע בחברה אחרת, למנהל הכספים יש תפקיד חשוב באומדן שווי נכסי החברה ותזרים המזומנים שלה. הוא לוקח בחשבון את ההפסדים והרווחים, החובות וההתחייבויות, ומשווה את הערך שלה לחברות אחרות הדומות לה באופי השיווקי.

רו"ח טל שיבר בעל מוניטין, ותק וניסיון רב במיקור חיצוני ובמתן חוות דעת אקטואריות ומשפטיות, מטפל בצורה היעילה ביותר בתקלות פיננסיות ונותן ייעוץ מקצועי לגבי קבלת החלטות של חברות.

 

היתרונות של רו"ח טל שיבר – מנהל הכספים במיקור חוץ

מנהל הכספים במיקור חוץ יוריד מהנהלת החברה עומס רב. היא לא תזדקק לחשב כלכלי או לרואה חשבון וכך תחסוך עלויות מיותרות. בנוסף, מנהל הכספים החיצוני יעשה סדר ויארגן מחדש את נהלי העבודה, מה שיעניק לחברה יתרון להתחיל מחדש ולשדרג את עצמה.

למידע ופרטים נוספים בקרו באתר רו"ח טל שיבר – https://www.tshiber.co.il/

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

רוצים לקרוא עוד?

עורך דין מעצרים
מידע כללי

עורך דין מעצרים

תפקידו של עורך דין פלילי הוא לייצג מואשם בעבירה מסוימת בבית המשפט. פשעים אלה עשויים לנוע בחומרתם בין מעשה חטא, עוון ופשע, והעונשים הם בהתאם,

קרא עוד »