עורך דין מעצרים
שתף בפייסבוק
שתף בטוויטר
שתף בפינטרסט

עורך דין מעצרים

תפקידו של עורך דין פלילי הוא לייצג מואשם בעבירה מסוימת בבית המשפט. פשעים אלה עשויים לנוע בחומרתם בין מעשה חטא, עוון ופשע, והעונשים הם בהתאם, כשהם יכולים לנוע בין קנס או שירות למען הקהילה, לבין מאסר בפועל.

שירותי עורך דין פלילי – בהליכים הטרום משפטיים

עורך דין פלילי מסייע ללקוחות שלו לאורך כל הליך המשפט הפלילי, גם בשלבים הטרום משפטיים ומספק ייעוץ משפטי.

יש אנשים שנעזרים בשירותי עורך דין גם בתקופת החקירות, עוד לפני שהואשמו באשמה כלשהי. זה יכול להיות גם המקרה שלכם, במיוחד אם יש לכם סיבה להאמין שהחקירה אכן עלולה להפוך אתכם לנאשמים. 

תוך כדי שאתם נחקרים על ידי רשויות החוק, במיוחד אם אתם במעצר, עורך דין מעצרים

  • יסייע וינחה אתכם כיצד לנהוג במהלך החקירה, כדי להבטיח שלא תפלילו את עצמכם.
  • יסייע בשכנוע בית המשפט להסיר את כתב האשמה המוטל עליכם – למשל, על ידי: 
    • התבססות על ראיות שהוא מציג בפני בית המשפט
    • התבססות על הליך פסול שהוא הצליח להוכיח 

לדוגמה: אם נעצרתם על ידי שוטר, במקרים רבים עליו להציג סיבה סבירה לביצוע המעצר. סיבה סבירה פירושה, סיבה משכנעת שאולי באמת ביצעתם את האשמה. לעורך הדין שלכם יש הבנה בניואנסים העדינים ביותר של אותה ׳סיבה סבירה׳, כפי שהיא מוגדרת על פי החוק, והוא יכול לאתגר את השוטר המנסה לנמק את מעצרכם בפני בית המשפט. 

אם עורך הדין שלכם יוכל, למשל, להוכיח כי לשוטר לא הייתה לכאורה עילה סבירה לחקור את זירת העבירה ולבצע את המעצר, יתכן שהאישום נגדכם יימחק כליל, לפני שהמשפט בכלל ייפתח.

מעצר עד המשפט

כשאתם נעצרים בגין עבירה כלשהי, אתם עלולים למצוא את עצמכם במעצר עד למשפט. עם זאת, לפעמים אפשר להשתחרר בערבות. דמי ערבות אלה נועדו להבטיח שתגיעו למשפט שלכם. עורך דין פלילי, ובמיוחד עורך דין המתמחה בענייני מעצרים, יכול לנסות לשכנע את בית המשפט להפחית את דמי הערבות, או לוותר עליו לחלוטין, תלוי בנסיבות המיוחדות של המקרה שלכם.

הסדר טיעון עם התביעה

אם אתם בטוחים שתימצאו אשמים בביצוע העבירה, יתכן שעדיף לנסות להגיע להסדר טיעון עם התביעה. הסדר טיעון הוא הסכם המושג במשא ומתן ומאפשר להפחית את חומרת האישום או את גזר הדין.

במקרה שכזה, עורך הדין שלכם יוכל לייצג אתכם במהלך המשא ומתן עם התביעה, כדי להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל עונש מופחת.

לדוגמה, נהגתם בשכרות, גרמתם לתאונת דרכים חמורה הכרוכה בפגיעה בנפש, ברחתם מהמקום ובסופו של דבר נתפשתם ונעצרתם עד לתום ההליכים. יש סיכוי שאם תודו באשמה, עורך הדין המייצג אתכם כשאתם במעצר, יוכל לנהל עבורכם משא ומתן עם התביעה, ולהשיג לכם פסק דין מופחת בגין סיבות מקלות שיצליח להציג בעת המו״מ על הסדר הטיעון.

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

רוצים לקרוא עוד?

עורך דין מעצרים
מידע כללי

עורך דין מעצרים

תפקידו של עורך דין פלילי הוא לייצג מואשם בעבירה מסוימת בבית המשפט. פשעים אלה עשויים לנוע בחומרתם בין מעשה חטא, עוון ופשע, והעונשים הם בהתאם,

קרא עוד »